Jorge Luis Borges:
Marta Natalia Wróblewska, Wszystkie kobiety alfabetu (niekończące się opowiadanie), Niewierność oryginału. Borges i sztuka przekładu
Andrzej Turczyński, Czytania borgesańskie
Piotr Paziński, Biblioteka, Księga, Ogród
Artur Szlosarek, 13, rue des Beaux Arts
Anna Zalewska, Borges – Lem: jak w lustrach?
Paweł Głowacki, Bajka o kimś z tobą w ciemności
Konrad Zych, Pierre Menard, czyli powtórzenie (z) przypadku
Ewa Elżbieta Nowakowska, Polska jako Tlön, Uqbar, Orbis Tertius, czyli kartografia światów / zaświatów Borgesa i Melanchtona
Borges i jego uczniowie. O przyjemności i udręce przekładania wierszy Borgesa na polski, trudnym losie tłumacza oraz poszukiwaniu Eldorado z profesorem Adamem Elbanowskim rozmawia Marta Natalia Wróblewska
Dariusz Bitner, Borges umiera
Krzysztof Lichtblau, Śmierć peregrino. Narodziny e-pielgrzyma?
Paweł Orzeł, Po tamtej stronie tekstu i filmu. O spotkaniu Borgesa i Saury
poezja:
Marcin Świetlicki, Stary poeta, Przedtem, 9 września
proza:
Bogusława Latawiec, Puder
poezja:
Roman Honet, zimowe porządki, instrumenty czasu, szept samotnego wśród ubiegłych nocy
proza:
Maria Mamczur, Od
poezja:
Bianka Rolando, Czepieńcy, Goniec i strażnik psa ślepego, Ślepe wyjścia pod okiem karczującym łęgi (5)
proza:
Bohdan Zadura, Norita
poezja:
Wiktoria Klera, Kto najbardziej kocha koty
proza:
Marek Maj, Zjawisko
poezja:
Tomasz Hrynacz, Niemowa, Są tacy
epistoły:
Henryk Bereza, Listy do poetów: do Tomasza Hrynacza
dziennik:
Bogusław Kierc, Jak to się zbierze, powiem sobie: alto!
teatr:
Andrzej Wasilewski, Hiperczesność
z Londynu:
Noil Branc, Dodekafonia
sztuki plastyczne i architektura:
Tomasz Bohajedyn, Bessa i hossa Paula Gauguina
Agnieszka Lamprecht, Dwie postacie w zaczarowanym ogrodzie
krytyka literacka:
Marcin Baran, Mistrz Jerzy Stempowski (Jerzy Stempowski, Notatki niespiesznego przechodnia)
Andrzej Skrendo, Coś niecoś (Tadeusz Różewicz, To i owo)
Maciej Orłowski, Wraca się tylko tam, dokąd wrócić nie można (Artur Daniel Liskowacki, Kronika powrotu)
Grażyna Martenka-Obrąpalska, W trosce o Inne życie (Radosław Romaniuk, Inne życie. Biografia Jarosława Iwaszkiewicza, tom I)
Tomasz Kunz, Za bramą (John Maxwell Coetzee, Dzieciństwo Jezusa)
Artur Szlosarek, Forpoczta apokalipsy (Franz Kafka, Listy do rodziny, przyjaciół, wydawców)
Paweł Orzeł, Obrazy, obrazy, ale nie sztuka (Hans Belting, Obraz i kult)
Andrzej Zawadzki, O Pismach zebranych Bolesława Micińskiego (Bolesław Miciński, Pisma zebrane)
Monika Glosowitz, Lista grzechów polskich (Joanna Bator, Ciemno, prawie noc)
Konrad Liskowacki, Miniatura wielkości (José Saramago, Mały pamiętnik)
Konrad Wojtyła, Terapia wstrząsowa (Grażyna Jagielska, Miłość z kamienia. Życie z korespondentem wojennym)
Natalia Rapp, Królewska droga do rzeczywistości (Krystyna Sakowicz, Praobrazy)
Paweł Orzeł, Przed wojną: Kochanek tekstu (Wybór dzieł Kalderona, tom I, Kochankowie nieba)
Paweł Głowacki, Czytane po latach: Znużona nadzieja (George Orwell, Folwark zwierzęcy)
Halina Lizińczyk, Ostatnie czytanie: Argentyńska fantazja. Borges i Cortazar
Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 1 – 2013
muzyka:
Monika Petryczko, Zapętlone melancholie (Bonobo, The North Borders)
Tadeusz Hnat, Kolejna seria i kolejny „cudowny bełt” (Phonos ek Mechanes, C+-)
Monika Petryczko, Digitalne zdarzenia wielkomiejskie (Flume, Flume)
nadesłano
stałe felietony:
„nie w rzędzie” – Krzysztof Niewrzęda
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Debiut z głową. Krzysztof Tomanek i Piotr Mosoń
„w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, Rozwiązanie kwadratury koła
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Wedle indywidualnych wzorców
„wściekłe sumienie” – Anatol Ulman, Nieprawdziwek / Lech M. Jakób, Czuły prześmiewca