(ur. w 1970 r.) – poeta, dramaturg. Zainicjował awangardowy nurt liberatury, łączącej tekst z formą książki w integralną całość (manifest, 1999; zbiór esejów
Liberatura czyli literatura totalna, 2010). Stworzył nową formę poetycką zwaną wierszem emanacyjnym, zawierającą niewidzialny wymiar tekstu (pisane tą techniką kinetyczne utwory trafiły do kanonu światowej literatury elektronicznej Electronic Literature Organization). W roku 2002 założył Czytelnię Liberatury (od 2021 księgozbiór w zbiorach Biblioteki Jagiellońskiej). Redaguje serię
Liberatura w wydawnictwie Ha!art. W duecie z Katarzyną Bazarnik opublikował
Oka-leczenie (trójksiąg, 2000/2009) i
(O)patrzenie (2003). W latach 1992-2000 oboje współtworzyli Teatr Zenkasi; od 2011 prezentują performance
Liberty Poem (po raz pierwszy w Nowym Jorku, później m.in. w: Tajpej, Tokio, Wiedniu, Wenecji, Brukseli, Krakowie). Opublikował:
Spoglądając Przez Ozonową Dziurę (poemat w butelce, 2004),
dwadzieścia jeden liter (2010),
Powieki (hipertekst, FORMA 2013),
Widok z głębokiej wieży (FORMA 2015, także spektakl poetycki w reżyserii Teresy Nowak),
Pieśń słowronka (FORMA 2023) oraz dramat
Odlot (2019; prapremiera 2021, Teatr Współczesny w Szczecinie – m.in. Nagroda Swinarskiego dla Anny Augustynowicz za reżyserię). Twórca sztuk teatralnych:
Madam Eva, Ave Madam (Kraków 1992),
Finnegans Make wg Jamesa Joyce’a (Dublin 1996),
Pieta (Kraków 2006-2012). Od roku 2008 pracuje nad
Zegarem Bezczasowości / Clock of Timelessness, wizją z pogranicza poezji i architektury (premiera poematu: Nowy Jork 2016). Wykładowca na Wydziale Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Mieszka w Krzeszowicach.