Nowości 2023

Zenon Fajfer Pieśń słowronka

Książki z 2022

Andrzej Ballo Bodajże

Wenanty Bamburowicz Masy powietrza

Maciej Bieszczad Miejsce spotkania

Kazimierz Brakoniecki Oumuamua. Atlas wierszy światologicznych
 
Roman Ciepliński Schyłek

Zbigniew Chojnowski Tarcze z pajęczyny

Zbigniew Chojnowski Tyle razy nie wiem

Wojciech Czaplewski Dzieje poezji polskiej

Marek Czuku Nudne wiersze

Tomasz Dalasiński Przystanek kosmos i 29 innych pieśni o rzeczach i ludziach

Michał Filipowski Licytacja kamienia

Anna Frajlich Powroty [wiersze zebrane. tom 2]

Anna Frajlich Przeszczep [wiersze zebrane. tom 1]

Paweł Gorszewski Uczulenia

Jarosław Jakubowski Dzień, w którym umarł Belmondo

Bogusław Kierc Był sobie

Andrzej Kopacki Gra w hołybkę

Zbigniew Kosiorowski Metanoia

Franciszek Lime Formy odbioru. Poetyckie przekazy z Bezrzecza i Szczecina

Piotr Michałowski Światy równoległe

Dariusz Muszer Baśnie norweskie. tom 2

Ewa Elżbieta Nowakowska Gwiazda drapieżnik

Halszka Olsińska Przebyt

Uta Przyboś Jakoby

Agnieszka Rautman-Szczepańska Wypożyczalnia słów

Karol Samsel Autodafe 5

Karol Samsel Fitzclarence

Julia Anastazja Sienkiewicz Wilowska Planetoida, pechowy graf i wielka filozofia. Opowieści z przedwojennego Tuczna i okolic

Bartosz Suwiński Dutki

Inka Timoszyk Nieskończoność podróży

Sławomir Wernikowski Partita

Alex Wieseltier Krzywe zwierciadło

Kenneth White Ciało absolutu

City 5. Antologia polskich opowiadań grozy
 
eleWator. antologia 2012-2021. proza

Henryk Bereza. Krystyna Sakowicz. Korespondencja

Eva Morales de Nacho Lima

cena detaliczna:28.00PLN
cena:23.00PLN
Do koszyka
Eva Morales de Nacho Lima - Cechy
Cechy
format18,0 x 18,0 cm
rok2013
strony114
oprawabroszurowa ze skrzydełkami
ISBN978-83-63316-41-9
wydanie1
zdjęciaRafał Babczyński, Ewelina Rzeźniczak
redakcjaSylwia Kupczyk-Targosz, Paweł Nowakowski
korektaAgata Borowicka, Anna Nowakowska
wydaw-nictwoFORMA
wydano zFundacja Literatury imienia Henryka Berezy
e-book (ePub, mobi) ISBN978-83-63316-42-6
e-book onlinewww.ibuk.pl

Marcin Bałczewski

Opowieść Bałczewskiego na pierwszy rzut oka należy do nurtu realizmu magicznego. Zbyt wiele tu jednak ironii i oznak dystansu, aby wrażeniu temu ufać. Humor, którego sporo w samej fabule, to kategoria, która opisuje również stosunek pisarza do konwencji literackich. Książka Bałczewskiego zaciekawia zatem czytelnika na dwa sposoby. Zaskakujące obroty akcji, dowcip, kryminalna intryga, nieszczęśliwa miłość – to sprawdzone i dobrze znane sposoby kuszenia czytelnika, które raz jeszcze w Evie Morales de Nacho Lima pokazują swą siłę. Ale jest w tym tekście coś bardziej intrygującego – ujmująca swoboda snucia narracji, prześmiewczy dystans do literatury, ukryta złośliwość skierowana do tych, którzy dadzą się uwieść fabule. Bałczewski zdaje się mówić – „znacie, to posłuchajcie raz jeszcze”. Ale jednocześnie ukradkiem puszcza do nas oko mówiąc – „zwróćcie uwagę, że chodzi tu o coś innego”.
Andrzej Skrendo


recenzje i noty:
--- "Wariacje na (zadany) temat", https://czytanieisluchanie.blogspot.com, 21.09.2018
--- "Eva Morales de Nacho Lima", http://nietypowerecenzje.blox.pl, 10.03.2016
--- "Pogodny pesymizm według Bałczewskiego", eleWator, 3/2014
--- "W krainie absurdu", www.elewatorkultury.org, 13.09.2014
--- "Śmieszna miłość", Lampa, 3-4/2014
--- "Postponowoczesność", www.papierowemysli.pl, 30.05.2014
---">>Eva Morales de Nacho Lima<<, czyli jak napisać powieść postmodernistyczną", www.latarnia-morska.eu, 31.01.2014


promocje:
--- 27.11.2013 – spotkanie autorskie z Marcinem Bałczewskim


ksiązka powstała w trakcie stypendium Dagny Willi Decjusza (wiosna 2011)

Polecamy także: