Książki z 2021

Andrzej Ballo Albowiem

Alina Biernacka Kiedyś, jednak. Wiersze wybrane (1977-2020)

Maria Bigoszewska Złodziejska kieszeń

Jarosław Błahy Zaklęty w szerszenim gnieździe

Nicolas Bouvier Na zewnątrz i wewnątrz

Roman Chojnacki Pasterz słoneczników

Roman Ciepliński Życie zastępcze

Wojciech Czaplewski Książeczka wyjścia

Marek Czuku Róbta, co chceta

Adrian Gleń M [małe prozy]

Małgorzata Gwiazda-Elmerych Zapojutrze

Tomasz Hrynacz Emotywny zip

Tomasz Hrynacz Pies gończy

Jarosław Jakubowski Bardzo długa zima

Jarosław Jakubowski Ciemna Dolina

Lech M. Jakób Ćwiczenia z nieobecności

Zbigniew Kosiorowski Zapodziani

Kazimierz Kyrcz Jr Punk Ogito

Bogusława Latawiec Nieoznakowany szlak

Ryszard Lenc W cieniu Golgoty

Artur Daniel Liskowacki Cukiernica pani Kirsch (wydanie 2)

Artur Daniel Liskowacki Eine kleine (wydanie 4)

Artur Daniel Liskowacki, Bogdan Twardochleb Przybysze i przestrzenie. Szkice o pisarzach szczecińskich

Joanna Matlachowska-Pala Bezpowrotne

Piotr Michałowski Dzień jest wierszem, świat kolorem

Dariusz Muszer Dzieci krótszej nogi Syzyfa

Marek Pacukiewicz Wieki średnie

Małgorzata Południak Podróżowanie w przestrzeni

Karol Samsel Autodafe 4

Grzegorz Strumyk Wyjście

Michał Trusewicz Przednówki
 

"Fotoalbum", Kwartalnik, 1/2011

copyright © www.pismo.kwartalnik.eu 2011

Fotoalbum Tomasza Majzela mało mówi, choć dużo dotyka. Oszczędność słowa, samodyscyplina twórcy. Pewna programowa asceza, czasem aż do przesady. Jakby Majzel bał się powiedzieć za dużo, zdradzić, że wie, że poznał. Te wiersze-sentencje operują na pokładzie mocy płynącej z naturalnej intuicji, jako zwerbalizowane universum semanticum, w którym to spotykają się całe światy rzeczy nienazwanych – ponad tymi zapisanymi, poddanymi zamknięciu w słowie. Tom zaczyna się od tezy „Rzeczy proste”:
...ilekroć zaczynalibyśmy wszystko od nowa, zawszezaczynać będziemy od skomplikowania rzeczy prostych – od nazwania.
I tak właśnie musi być Majzel czytany – jako autor dążący do nazwani, poza którym jest jeszcze wiele nienazwanego. Trafić i zrozumieć może ten czytelnik, który wygeneruje w sobie patrzenie na słowo jako na substrat rzeczywistości, w której trzeba iść jednocześnie we wszystkie cztery strony.


Tomasz Majzel Fotoalbumhttp://wforma.eu/43,fotoalbum.html